La vida a l'aula dels biòlegs i les biòlogues marines

Com ja sabeu, després de molta feina i esforç, ens hem convertit en el grup dels biòlegs i les biòlogues marines. Ara, estam decidint què volem investigar i també, com volem decorar la porta de la nostra classe. 

 

Ja hem donat la primera passa en ambdós sentits. Hem fet un disseny o un “boceto” com diu n’Ian de com volem la nostra porta. Mireu-ho: 

 



Referent al tema o pregunta d’investigació, avui hem fet un debat i diverses propostes al respecte. D’aquest debat han sorgit moltes idees interessants, a continuació en teniu una petita mostra: 

 

ADAM: Quin és el vaixell més gran que s’ha enfonsat? 

 

OLIVER: Vull saber si el “cracker” (calamar gegant) encara existeix i si existeix el “megalodón”, per què se’l va menjar? 

 

DANIEL: Com s’enganxa l’ancla? I què passa quan els vaixells de passatgers que duen cotxes xoquen? 

 

LORENZO: Exiteixen els taurons – balenes? Per què té la balena un forat al cap per a respirar i no té brànquies? 

 

ÉRIKA: Per què els peixos neden tan aviat? 

 

CARLOTA: Vull saber quin és el tauró més perillós del món. 

 

IRIA: Quant de temps pot estar un submarí davall l’aigua? Quantes persones poden estar depenent dels metres que tingui el submarí i lo llarg que pugui ser? Quantes habitacions tenen? Com es condueixen? 

 

JAVI: Com salten els dofins? 

 

YAGO: Per què els biòlegs marins agafen els peixos de l’aigua? Com van començar a treballar els biòlegs marins? Per què fan una bona feina? 

 

SOFIA: Per què les orques no poden anar a l’arena? 

 

CONNOR: Per què han deixat d’existir els taurons que s’han extingit? 

 

TAHIEL: Per què els eriçons de mar tenen la boca al davall? 

 

DAYANA: Existeixen els peixos venenosos? 

 

Tot i que hi ha moltíssimes possibilitats, encara no ho tenim gens clar i hem de continuar rumiant què volem aprendre ja que hi invertirem molt de temps i és molt important. Això no obstant, com som uns biòlegs i unes biòlogues marines molt feiners també ens ha donat temps a fer altres coses aquests dies... 

 

Hem fet anglès amb n’Azahara i també música amb na Victòria. Estam coneixent molts instruments i les seves famílies: vent, percussió i corda. També practiquem l’habilitat lectora i escriptora a castellà i català i els números a matemàtiques. 

 

Les matemàtiques ens agraden molt i ens ho passem molt bé comptant de 2 en 2, 3 en 3, 5 en 5 i de 10 en 10. També hem començat a mesurar amb els nostres regles i hem aprés a jugar amb les regletes que ens ajuden a entendre millor les quantitats i els nombres. 




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

JA TENIM LA PORTA ACABADA!

COMENÇAM NOU CURS!