La vida a l'aula dels biòlegs i les biòlogues marines
Com ja sabeu, després de molta feina i esforç, ens hem convertit en el grup dels biòlegs i les biòlogues marines. Ara, estam decidint què volem investigar i també, com volem decorar la porta de la nostra classe.
Ja hem donat la primera passa en ambdós sentits. Hem fet un disseny o un “boceto” com diu n’Ian de com volem la nostra porta. Mireu-ho:
Referent al tema o pregunta d’investigació, avui hem fet un debat i diverses propostes al respecte. D’aquest debat han sorgit moltes idees interessants, a continuació en teniu una petita mostra:
ADAM: Quin és el vaixell més gran que s’ha enfonsat?
OLIVER: Vull saber si el “cracker” (calamar gegant) encara existeix i si existeix el “megalodón”, per què se’l va menjar?
DANIEL: Com s’enganxa l’ancla? I què passa quan els vaixells de passatgers que duen cotxes xoquen?
LORENZO: Exiteixen els taurons – balenes? Per què té la balena un forat al cap per a respirar i no té brànquies?
ÉRIKA: Per què els peixos neden tan aviat?
CARLOTA: Vull saber quin és el tauró més perillós del món.
IRIA: Quant de temps pot estar un submarí davall l’aigua? Quantes persones poden estar depenent dels metres que tingui el submarí i lo llarg que pugui ser? Quantes habitacions tenen? Com es condueixen?
JAVI: Com salten els dofins?
YAGO: Per què els biòlegs marins agafen els peixos de l’aigua? Com van començar a treballar els biòlegs marins? Per què fan una bona feina?
SOFIA: Per què les orques no poden anar a l’arena?
CONNOR: Per què han deixat d’existir els taurons que s’han extingit?
TAHIEL: Per què els eriçons de mar tenen la boca al davall?
DAYANA: Existeixen els peixos venenosos?
Tot i que hi ha moltíssimes possibilitats, encara no ho tenim gens clar i hem de continuar rumiant què volem aprendre ja que hi invertirem molt de temps i és molt important. Això no obstant, com som uns biòlegs i unes biòlogues marines molt feiners també ens ha donat temps a fer altres coses aquests dies...
Hem fet anglès amb n’Azahara i també música amb na Victòria. Estam coneixent molts instruments i les seves famílies: vent, percussió i corda. També practiquem l’habilitat lectora i escriptora a castellà i català i els números a matemàtiques.
Les matemàtiques ens agraden molt i ens ho passem molt bé comptant de 2 en 2, 3 en 3, 5 en 5 i de 10 en 10. També hem començat a mesurar amb els nostres regles i hem aprés a jugar amb les regletes que ens ajuden a entendre millor les quantitats i els nombres.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada