Per què s’han extingit els animals marins que han deixat d’existir?

 Durant apuestes darreres setmanes hem investigar els sucessos més importants de les diferents eres geològiques de la nostra piràmade. Gràcies a això, hem descobert moltes coses en torn a l’evolució de la vida al nostre planeta de les quals destacan la importància de l’atmosfera i l’oxígen per a la vida; la de l’aigua i la de les plantes i especialment, les plantes amb fruit. També hem descobert que van existir molts animals diferents i que aquests es van extingir en gran mayoría per glaciales, els volcanes en erupció i els  meteoritos.

Però ara estam engrescats amb altra aventura! Parlar de tots aquests fets, ens ha fet qüestionar-nos: quant temps ha passat? Quan va passar? Quan de temps són 3 millions d’anys? 

Les nociones temporals, són qualcom una mica abstracte als sis anys, i més amb quantitats tan grans. Per això agafarem la unitat de mesura d’un any per començar a abordar el concepte de temps i en aquest cas, de temps històric. 

Així, mitjançant un enigma matemàtic, hem abordat que un any té 12 mesos y que cada mes té aproximadamente 4 setmanes o que un any són 365 dies i cada mes 31 però també n’hi ha de 30 i de 28 (i cada 4 anys 29!). 

Aquest enigma ha consistit en els següents processos matemàtics: 

1.Se’ls hi ha oferit un bon grapat de nombres sense explicitar què eren. 

La seva primera reacció va ser agafar quants més millors i observar de quins nombres es tractava. 

2. Agrupamentes i classificació

Tot seguit, van aparellar  els igual però es van adonar que hi havia més de dos de cada un dels nombres. Per tant, van començar a agrupar tots els 1, els 2, els 3 .... 

3.Resolució de problemes 

Quan van tenir tots els agrupaments de nombres, van observar que en tenien una dotzena de la majoria però no se'ls hi acudia què podien ser així que amb l'ajuda d'una pista ho van relacionar amb els 12 mesos de l'any! 

4.Ordre de nombres 

Així, van tornar a reagrupar els nombres però aquesta vegada de l'1 al 31 i només alguns perquè també han fet febrer amb 28 (com enguany) i abril. juny, setembre i novembre en 30. 

5. Línia de l'any

Un cop fet els agrupaments dels mesos, hem fet la línia de l'any a la paret de la nostra aula. Ha quedat molt visual! Amb l'ajuda dels paperets dels nombres o dies podem fer-nos una idea sobre quants dies són un anys així com també manipular i contar. 

La següent passa serà datar la nostra piràmide i descomposar el dia en unitats de temps més petites (hores, minuts i segos). 












Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

JA TENIM LA PORTA ACABADA!

COMENÇAM NOU CURS!