Activistes en acció!


 Bon dia! 

Tot i que només vos vam contar els avanços de la porta la setmana passada, vam fer moltíssimes coses més. En primer lloc, vam proposar en equips de treball cooperatiu les millores que ens agradaria que es duguessin a terme al pati de l'escola. 


Aquesta proposta no només serveix per donar a conèixer quins són els nostres interessos respecte al nostre espai d'esplai sinó que també per afavorir la competència social, lingüística i matemàtica mitjançant els acords presos, l’expressió oral i escrita i la lectura, en aquest cas, de plànols.

En segon lloc, i més vinculat amb el projecte anual d'aula, vam consultar una guia de com ser activistes. En aquesta guia es mostraven diferents accions que podem fer per a millorar o canviar el món. Algunes d'elles estaven relacionades en tenir bons hàbits en el nostre dia a dia però d'altres ens convidaven a fer manifestacions amb pancartes; peticions amb signatures; campanyes per recol·lectar doblers; aparèixer als mitjans de comunicació i altres coses. Però la sorpresa va ser que quan els hi vaig demanar què eren els mitjans de comunicació, la resposta de la majoria va ser: no ho sé o facebook i instagram. 

Per aquesta raó, ens hem immers una mica en la temàtica. Dilluns vam fer una activitat amb la tècnica 1, 2, 4 (primer individualment, després per parelles i després en equips de treball cooperatiu) per definir el que significava per a ells la paraula comunicació.





Els resultats per taules i en equips van ser els següents: 

1. Núria, Tahiel i Marc: "La comunicació és parlar amb una persona per altres coses (telèfon, tablet, ràdio...) i que dues persones estiguin en contacte". 

2. Iria, Oliver, Manar i Javi: "La comunicació és comunicar-se amb altres persones fent renous, gestos o parlant". 

3. Érika, Aarón, Ian i Ariadna: "La comunicació és el que diuen les persones mentres parlen". 

4. Andrei, Carlota, Lorenzo i Dayana: "La comunicació és parlar i estar junts". 

5. Esther, Adam, Sofia i Yago: "La comunicació és comunicar-se per walkies, cartes, postals i mòbils...". 

6. Connor, Mia, Daniel i Siria: "La comunicació és parlar amb dues persones d'un altre país enviant un correu". 

Com veieu, totes diferents però amb elements comuns i que formen part de la comunicació. A partir d'aquestes definicions vam dur a terme un debat on vam reflexionar sobre diferents aspectes: 

- Només es poden comunicar dues persones? Què fem a classe si això és així? 

- Estar junts (només abraçats per exemple) implica comunicació? 

- Només comuniquem amb la parla? Què passa quan faig que ric o ens escrivim una carta? 

Aquestes i moltes altres preguntes i reflexions interessants ens van conduir a definir la comunicació com un intercanvi o traspàs (si no hi ha retorn) d'informació. Igualment, mitjançant els diferents elements que vam extreure de les definicions, vam identificar alguns dels diferents elements que composen la comunicació: mitjà o canal, missatge, codi, emissor, receptor i context. 

Per afiançar aquests continguts, hem dut a terme algunes propostes que alhora han afavorit la competència lingüística: sopa de lletres, activitats de relacionar i mots encreuats. 


Recordeu que tot això venia pel dubte de quins eren els mitjans de comunicació, així que ara que ho tenim més clar hem aprofitat per dur a terme una activitat fent honor als nostre nom: activistes esportistes. 

Els dimecres a primera hora comptem amb el suport de na Sandra (AL) i quinzenalment amb el de na Vero (tutora 2nA) i ara, a més, amb la seva mestra de pràctiques (Anabel). Així doncs, avui hem tingut la gran sort de ser 4 mestres pel grup i hem aprofitat per fer una gimcana en 4 grups.

Els diferents equips (groc, verd, vermell i blau) han fet curses per obtenir uns nombres en lletres. Quan han tingut els 6 nombres en lletres se'ls hi han entregat unes imatges de diferents mitjans de comunicació on han hagut de representar amb números els anys escrits en lletres. Tot seguit, han hagut d'ordenar els mitjans de comunicació segons el seu any d'aparició. 







A continuació, han dut a terme un joc de punteria amb uns cercles i uns cons. Quan els equips han aconseguit introduir 3 cercles als cons, han dut a terme el 2n repte relacionat amb la posidònia i la competència artística i matemàtica. Han dibuixat un feix de posidònia tenint en compte unes instruccions que determinaven unes mesures específiques. Així també han treballat la comprensió escrita i la mesura.



Un cop superada aquesta segona prova, han cercat un sobre amagat dins el qual hi havia el mapa de les Illes Pitiüsses. En la següent prova de la gimcana, vos convidem a participar a vosaltres, les famílies, ajudant-los a investigar on es troben les praderies de posidònia a les nostres illes. 




Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració! 



Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

JA TENIM LA PORTA ACABADA!

COMENÇAM NOU CURS!