Reciclar, reutilitzar, reduir i recuperar

Com és costum, a la darrera sessió de divendres vam dur a terme la proposta d’Escuela Amiga. Durant la darrera sessió (14 de gener) vam dur a terme un gràfic de barres del fems que havíem trobat al bosc abans de les vacances de Nadal. Predominava el plàstic i les llaunes entre altres residus. Raó per la qual, en la sessió de divendres ens vam plantejar què podíem fer nosaltres per millorar la situació. Van sortir termes com reciclar i reparar, però poc més. Així, ens vam endinsar en el misteri de les 4R. És a dir, reciclar, reutilitzar, reduir i recuperar. Vam debatre i representar el significat de cada una de les accions:


Per altra banda i després del cap de setmana, hem iniciat el dilluns amb les conferències. Els afortunats avui han estat el grup 1, els quals continent avançant amb la confecció de la seva presentació.



Al tornar del pati, vam conclure la maqueta de la reproducció asexual o vegetativa de les plantes. 


Avui hem començat el dia amb la pregunta: què necessiten les plantes per créixer? Uns han explicat com neixen les plantes i d’altres, s’han centrat en alguns dels elements que coneixen: aigua i sol. 

Per això, hem visualitzat un vídeo que mostrava que els elements necessaris per al seu creixement són el diòxid de carboni, les sals minerals del sòl, l’aigua i el sol. També han descobert que el procés en el qual les plantes converteixen aquests elements en nutrients és la fotosíntesis i el paper que juga la clorofil·la en tot això. 

Ens ha sonat la campana just en el moment que acabaven de fer un dibuix per a representar el procés de la fotosíntesi. Així que ens hem quedat a mitges i ho haurem de continuar en la pròxima sessió. Ja vos ho mostrarem! 

En tornar del pati, hem reprès el concepte de fracció que vam introduir el dia que vam iniciar la maqueta. D’aquesta manera, hem comprovat mitjançant una proposta senzilla que una fracció expressa una quantitat dividida per una altra quantitat. 


L’activitat consistia en representar en els cercles les fraccions de l’enunciat. D’aquesta manera, els i les activistes han dividit els cercles en les parts corresponents que s’enunciava al denominador i han pintat la part corresponent que indicava el numerador. Els hi ha anat fantàsticament bé! 

Finalment, hem acabat la jornada duent a terme una dinàmica de grup per a fomentar l’empatia. La dinàmica consistia en que cada activista havia d’escriure en un paper una cosa divertida que els hi agradaria que fes qualque company. El paper havia de posar el destinatari i l’autor. Tots i totes s’han engrescat amb la proposta posant diferents accions pels altres. Quan ha arribat el moment de dur a terme les accions i els hi he indicat que cadascú havia de fer el que havien escrit, ja no els hi ha anat tan bé (a molts que no tots). Aquest fet, ha anat molt bé per abordar la temàtica de l’empatia i que no hem de desitjar pels altres les coses que no volem per un mateix. També ens ha permès parlar sobre que no tots som iguals ni sentim o tolerem el mateix. En definitiva, l’experiència ha estat una gran oportunitat per posar-se en el lloc dels altres i treballar la sensibilitat i els sentiments d’una manera vivencial. 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

JA TENIM LA PORTA ACABADA!

COMENÇAM NOU CURS!