Projecte i altres novetats!

 Bon dia, 

Durant aquesta darrera setmana hem dut a terme propostes molt diferents. L’anterior dijous vam classificar els fruits eivissencs segons la quantitat d’aigua que necessiten. D’aquesta manera vam establir uns criteris de classificació, vam elaborar una taula i vam representar la informació de manera sintetitzada en la mateixa. Tot aquest procés ens ajuda a provar noves maneres d’organitzar, sintetitzar i representar dades.

 

En tornar del pati dijous, ens vam convertir en científics i vam dur a terme un experiment! Aquest consistia en introduir una mica d’alcohol 96% en una ampolla; tancar bé l’ampolla amb un tap de suro i paper i ficar aire amb un inflador a l’ampolla. Gràcies a aquestes passes, els i les activistes podien veure líquid (alcohol) a la base de l’ampolla i gotetes condensades a la paret de la mateixa. El resultat de l’experiment hauria d’haver estat l’aparició d’un petit núvol però no vam tenir la sort de percebre-ho. Raó per la qual, vam exposar la nostra hipòtesis a una fitxa que recollia l’experiència: potser hem posat la quantitat incorrecta d’alcohol o se’ns ha escapa’t l’aire abans d’obrir el tap. 

 







Aquest experiment ens ha permès descobrir les passes del mètode científic però també treballar aspectes relacionats amb els estats de l’aigua i els seus processos (evaporació i condensació). 

 

Durant la sessió d’escola amiga de divendres, vam redactar la descripció del nostre grup per enviar als nostres companys de Nicaragua 

 

Pel que fa als inicis d’aquesta setmana, el dilluns vam aprofitar la sessió de projecte per parlar del que era la convivència i com cada un de nosaltres hi podíem contribuir per aconseguir una bona convivència a l’aula en particular però amb transferència a la vida en general. Tots estam d’acord en el fet que cuidar-nos els uns als altres i relacionar-nos positivament és un dels ingredients clau per aconseguir la una bona convivència. 

 


A més, estam començant a implementar a l’escola el model de comunicació no violenta que presenta en Marshall Rosenberg. Vos animem a que li doneu una ullada per a conèixer una mica com funciona. A l’escola tots els mestres hem fet una formació al respecte per tal que apliquem aquest model de manera unificada. Així, el nostre objectiu és que els alumnes siguin capaços de resoldre diferents situacions i/o conflictes mitjançant el diàleg. D’aquesta manera, la CNV els hi ofereix unes estratègies per poder dur-ho terme: 

 

Primer: observar objectivament la situació. 

Segon: Identificar les pròpies emocions.

Tercer: Reconèixer les necessitats (que ens poden ajudar a estar millor)

Quart: Demanar a les parts implicades com poden contribuir al propi benestar. 

 

Així, i partint de la idea que tots volem tenir cura dels altres, tots i totes hauríem de fer el possible de contribuir (d’una manera viable) al benestar dels altres. 

 

Aquest és un procés que durà temps, però de ben segur que tindrà beneficis en el dia a dia de l’aula i en la comunicació dels nostres infants. Així doncs, en la sessió de dilluns vam començar a introduir tot això però també a treballar quines emocions i necessitats hi ha. Per identificar-les, l’AFA ens va regalar (a totes les aules i especialistes del centre) unes cartes que les representen. D’aquesta manera, els infants tindran un suport vidual per reconèixer el que els hi ocorre i poder gestionar-ho. 

 

Així, la CNV és quelcom que s’anirà treballant i s’utilitzaran diferents materials com els que apareixen a la imatge: 

 


Tots ells pretenen ser un suport per la mediació dels conflictes amb la intenció que els propis alumnes vagin adquirint estratègies i autonomia. 

 

Per altra banda, ahir a primera hora vam realitzar la lectura d’una poesia de na Joana Raspall. Vam introduir aquesta escriptora parlant del perquè ahir es celebrava el dia de la dona i quines coses havia fet l’escriptora. Així van descobrir que no només escrivia poesia per infants sinó que va defensar un espai pels boixos a les biblioteques i la importància de la literatura infantil. 

 

Tot seguit, vam llegir un poema que parlava de l’ametlla i vam contestar algunes preguntes que ens feien descriure el seu significat el qual en la poesia no sempre és literari.

 

En tornar del pati, vam dur a terme una gimcana per parelles proposada per la Comissió de Medi ambient del nostre centre. L’activitat va consistir en recórrer els passadissos i cercar cartells d’aus endèmiques de Balears per tal d’obtenir la informació necessària per respondre unes preguntes. 

 



Finalment, a la primera sessió de la jornada d’avui, hem escoltat l’experiència d’en Connor i n’Adam al campionat de Taekwondo. Seguidament, hem llegit una notícia relacionada i hem contestat unes preguntes per tal de practicar la comprensió lectora. 




Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

JA TENIM LA PORTA ACABADA!

COMENÇAM NOU CURS!