Gaudim aprenent
Durant els darrers dos dies ens hem divertit molt amb les propostes d’aula. A llengües, tant a català com a castellà, estam practicant molt la consciencia fonològica per tal de relacionar el so de la lletra amb la grafia. No tot és escriure a la llibreta, també ho fem de maneres manipulatives com amb plastilina o més misterioses cercant un missatge secret escrivint les inicials de les paraules d’unes imatges.
Això no obstant, alguna vegada fem qualque “break” entre proposta i proposta per a descansar una mica. Aquests dies hem fet percussió corporal. Aquesta activitat ajuda a millorar l’esquema corporal d’ells mateixos així com a afavorir la seva atenció i coordinació motora.
Per altra banda, a matemàtiques estam abordant els nombres però no només els cardinals sinó també els ordinals. Així no només potenciem la numeració i les quantitats sinó també l’ordre dels mateixos.
A més, ahir vam tindre la segona conferència protagonitzada per n’Ariadna qui ens va explicar moltíssimes coses de “las Cobayas” o porcs de Guinea. A l’enllaç teniu una petita mostra:
https://drive.google.com/file/d/1bBonU4sRdd6F0Fu-wWXe5ECfMSOAJANr/view?usp=sharing
Després de la presentació, van resoldre el camí d’un laberint i van dibuixar ells mateixos un porc de Guinea amb l’ajuda del tutorial i es van desfer força bé, mirau quina artista:
I sense cap ajuda!
A educació física avui hem fet un partit de “mato” al pati dels grans durant la primera hora de la sessió i jocs de mirall a l’aula durant la segona. El joc del mirall consisteix en ballar en parelles i imitar el ball del company afavorint així a la percepció, l’esquema corporal i la coordinació així com al sentit del ritme i la complicitat entre els iguals. Els hi ha encantat. Vos deixo una petita mostra:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada