Dia a dia...

Durant aquesta darrera setmana a matemàtiques hem treballat les mesures. Per a fer-ho, com a bons biòlegs i biòlogues marins que som vam partir de la investigació d’animals marins.

Vam descobrir que l’animal marí més petit del món és un peix que es diu Paedocypris progenetica i mesura uns 8 milímetres mentre que el més gran és una ballena i pot arribar a mesurar uns 25 metres. A partir d’aquí, vam parlar de les diferents unitats de mesura segons el que necessitem mesurar. Així vam abordar els termes: mil·límetres, centímetres, metres i kilòmetres ja que són les unitats de mesures més familiars per a ells.

 Per acabar de donar significat a les mesures, aquests dies ens hem mesurat a classe. Ho hem fet en metros i en centímetres. Hem parlat sobre el fet que un metre són 100 centímetres i que segons com ho volguem escriure una mateixa mesura pot ser: 1,12m o 120 cm. Així, també hem treballat la numeració. 


 

Per acabar, i per començar a abordar la representació i tractament de dades, hem fet un diagrama de barres amb les diferents alçades dels nostres companys. Ha estat una feina complexa de la qual ens hem sortit força bé! 


 

Però aquesta no és l’única proposta matemàtica que hem fet durant les darreres sessions.... El divendres a cienciart vam conèixer un joc japonès anomenat Sudoku i vam dur a terme un parell. Na Victòria va quedar sorpresa de com ho vam fer. Súper ràpid i molt bé. L’altre dia només va ser amb dibuixos però la pròxima vegada inclourem números i seran com els de veritat. 

 



Pel que fa a les àrees de llengua, tant a català com a castellà, continuem practicant la lectura i l’escriptura. Però com a novetat, avui hem començat amb na Marieta cerca paraules a català.



 

 

Na Marieta és una pagesa eivissenca que està fent un recull de paraules típiques eivissenques i ens demana la nostra ajuda. Per aquesta raó, necessitam la vostra col·laboració i que de tant en tant, ens porteu una a l’escola. Tenim plafons a l’aula preparats per anar apuntant les paraules amb les seves corresponents definicions. I diem plafons en plural perquè es separaran per categories gramaticals (verbs, noms, adjectius, connectors) i també expressions i dites. 

 

Avui a classe, hem aprofitat la presentació de na Marieta per a explicar què és cada una d’aquestes categories i els biòlegs i les biòlogues marines ja saben que un verb és una acció, que un adjectiu ens descriu com és una algú o alguna cosa i que els noms poden ser propis o comuns. 

 

A “escuela amiga” ahir vam fer conjuntament un llistat dels animals marins que tenim per la nostra illa. Mil gràcies per la vostra col·laboració, ara hem de cercar informació al respecte per a enviar-lis als nens i nenes de Nicaragua i també explicar-lis com els pescam i cuinam. Encara tenim molta feina! 

 

Finalment, vos volem mostrar els dibuixos de halloween que hem fet i un joc de coordinació motriu i ritme que vam fer l’altre dia a classe: 











Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

JA TENIM LA PORTA ACABADA!

COMENÇAM NOU CURS!