No aturem!

Bona tarda, vam iniciar aquesta darrera setmana d’octubre amb la segona sessió de conferències. Mig grup dels i les activistes esportistes van crear per parelles la seva pròpia carpeta a l’ordinador i van elegir i iniciar la confecció de la seva presentació Powerpoint.


La veritat que van gaudir molt de la sessió i van fer-ho molt bé. Es nota que són natius digitals! 

Per altra banda, i en relació al nostre projecte d’aula, ens hem estat documentant sobre la posidònia. En equips de treball cooperatiu vam llegir diferents articles: el cicle de la vida de la posidònia, els seus usos, els seus beneficis, les seves propietats i les seves afeccions. Cada equip està treballant en una temàtica diferent. 


La intenció és presentar a la resta de companys el contingut abordat per cada equip. Ho faran mitjançant un plafó en cartolina i per fer-ho, primer han llegit el text i han assenyalat les paraules que desconeixen. Tot seguit, han apuntat el significant d’aquestes paraules després d’haver-les cercat al diccionari o d’haver-ho consultat amb algun mestre. Recordeu que enguany, a vegades, tenim ajudants a l’aula!  

La tercera passa, va ser subratllar la informació més rellevant. Aquella que volíem transmetre als nostres companys en la presentació. De totes, aquesta ha resultat la tasca més complexa perquè és justament ara, quan ens estam iniciant en la comprensió i selecció de la informació. Raó per la qual, hem tingut al nostre abast el text amb els aspectes més rellevants assenyalats, els quals estam redactant per tal de confeccionar el nostre plafó. Esperem poder mostrar-vos resultats la pròxima setmana quan ho tinguem acabat! 

 

Paral·lelament, i lligat també al nostre projecte d’aula, hem aprofitat l’oportunitat de comptar amb una karateca professional aquests dies al nostre centre. D’aquesta manera, després d’haver consultat la trajectòria de na Cristina Ferrer i consensuat les preguntes que ens agradaria demanar-li, vam dur a terme l’entrevista. 

 

Na Cristina va venir a la nostra aula, on els entrevistadors li van fer les preguntes. Això no obstant, com a qualsevol redacció hi ha més personal i tots els activistes han participat de la proposta redactant la seva pròpia noticia a partir de tota la informació que hem recopilat. 

 



Així, el primer de tot, ha estat analitzar quins són els components d’una notícia a partir de l’observació i anàlisi d’un diari. Així vam observar que els elements comuns a totes les notícies eren: títol, data, text informatiu, autor i imatges. A partir d’aquí, cada un va redactar la seva pròpia notícia.
 



Com podeu veure, hem treballat molt la competència lingüística aquesta setmana, però no hem deixat de banda la matemàtica. No només hem fet jocs matemàtics quan hem acabat més d’hora alguna tasca sinó que també hem elaborat el nostre propi gràfic de barres a partir de les nostres mesures.
 

 

D’aquesta manera, hem treballat el centímetre i el metre, l’ús de l’instrument de mesura (el metre) i la numeració sencera i decimal. També han comprovat que 121 centímetres és el mateix que 1 metre i 21 centímetres perquè 1 metre és igual a 100 centímetres. 

 

Igualment, han sabut representar-ho al gràfic. Mireu: 

 



La representació i interpretació de gràfics és un dels continguts matemàtic i científic més important per analitzar i sintetitzar la informació. 

 

Finalment, comunicar-vos que hem començat la primera lectura col·lectiva d’aquest curs i es titula “El gripau vermell”. A partir d’ara, dedicarem una mitja hora setmanal a la lectura conjunta d’un mateix llibre. Tenim uns quants preparats per a llegir aquest curs, tant en castellà com en català. 

 


Bon pont i feliç halloween! 

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

JA TENIM LA PORTA ACABADA!

COMENÇAM NOU CURS!