Súper actius!

El dimecres al matí, vam reprendre el càlcul de les votacions de les portes. Era quelcom que ja havien iniciat però amb tantes absències els resultats no eren reals. Així, vam tornar a calcular les votacions de la Comunitat de Petits (Educació Infantil). Després de moltes sumes i càlculs mentals, els resultats van proclamar guanyadora: l’aula de 5 anys B! 

Sembla una tasca senzilla, però li vam dedicar més de 90 minuts. Raó per la qual, vam decidir deixar el càlcul de la Comunitat de Mitjans (1r cicle d’Educació Primària) per l’endemà. Així va ser, com el dijous vam proclamar la classe de 3rB com la guanyadora de la nostra comunitat! (no ens podíem votar a nosaltres mateixos). 

Tornant al dimecres, vam continuar treballant aspectes de la hidrosfera que van quedar pendents la setmana anterior. Així, vam parlar dels estats de l’aigua (sòlid, líquid i gasos) i sobre el fet que tots aquest formaven la hidrosfera (fins i tot els núvols). A més, vam descriure els conceptes evaporació, condensació i precipitació i com aquestes, causaven el moviment de l’aigua pel planeta o, en altres paraules, el cicle de l’aigua.

Per altra banda, a la sessió de projectes de dijous a primera hora, vam concloure la proposta relacionada amb la fotosíntesi i ho vam fer així: 




Tal com podeu observar, a través del dibuix senzill d’una planta (amb l’ampliació d’una fulla) van representar el procés amb l’ajuda de fletxes i conceptes clau.

Per concloure el dijous, vam continuar amb la lectura del llibre del dimoni Cucarell el qual encara no hem acabat. Tampoc tenim ben definit quin serà el producte final d’Escola Amiga que enviarem a Nicaragua. El que és segur és què parlarà del medi ambient, del paisatge de la nostra illa, de com afecten les nostres accions a l’entorn, de quines van ser les nostres experiències a les sortides... Un cúmul d’informació que agafarà forma en un dossier i potser en un altre tipus de material. 

Finalment, per tal de concloure l’entrada d’avui, contar-vos que hem dut a terme conferències amb el grup 2 i anglès amb el grup 1, educació física després del pati i una estadística del temps de gener a darrera hora. Així, gràcies al diagrama de barres hem introduït el concepte matemàtic de MODA com l’element que més es repeteix i al mes de gener ha estat sol i núvols segons els dies que hem anat al cole. Mireu: 




Ara toca carregar piles per demà! 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

JA TENIM LA PORTA ACABADA!

COMENÇAM NOU CURS!