La posidònia és una planta perquè... forma part d'un ecosistema?

 El final del segon trimestre s'acosta i amb ell, el final del nostre dossier. Ja portem unes quantes sessions elaborant el dossier que justifica que la posidònia és una planta. És una proposta que estam duent a terme en treball cooperatiu amb tot el que ell implica: posar-se d'acord, repartir feines, implicar-se pel bé comú, confiar en els altes, adaptar-se a les decisions de la majoria i també, solucionar els conflictes que apareixen. I és que de tot s'aprén! 













Les imatges només vos permeten percebre una pinzellada de l'ambient que es respira a l'aula quan treballen. És un goig veure el procés i el resultat de la feina que estan fent! 

I com sempre, ja sabeu que hi ha molts ritmes diferents i tenim alguns/es activistes que ja han acabat el seu full pel que es dediquen a fer propostes matemàtiques mentre esperen a la resta. Vos adjunto imatges d'algunas noves: 




No obstant això, el dossier del projecte no ha estat l'únic protagonista d'aquests dies. Crec que ja vos vam contar que teníem prevista un intercanvi amb els alumnes de 2n A (els i les científiques). Així, el dimarts de la setmana passada, la meitat dels activistes van anar a l'aula de na Vero i la meitat dels científics van venir a la nostra. Ells també estàven interessats en conèixer aspectes de la Posidònia.











Na Vero i jo coincidim amb què llexperiència va ser un èxit! A ells els hi va encantar i van aprender els un dels altres. Hagués estat marevellós poder escoltar a botes les parelles de treball contestar-se les preguntes, però només amb les que vam sentir, ens vam quedar fascinades (i tot s'ha de dir, també vam riure). No descartem el tornar-ho a repetir! 

Si vos fixau, a la part de la paret blava de l'aula de 2n A hi ha unes maquetes d'ecosistemes que van fer científics al Nadal. Els i les activistes es van quedar encantats amb elles i m'han demanat (amb molta insistència) fer-ne una. Axí que ara que ja hem parlat i treballat a unes dues o tres sessions sobre el què és un ecosistema, quins tipus existeixen i quins organismes en formen part i ho tenen plasmat a la llibreta blava i també m'han demostrat els seus coneixements amb un genially. Crec que ha arribat l'hora de mesclar tots els nostres coneixements i crear una maqueta de l'ecosistema de la praderia de posidònia. Serà la proposta d'aquestes vacances per a què puguin fer-la amb temps i calma!

En brefs vos donaré instruccions. Moltes gràcies per la vostra atenció! 


Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

JA TENIM LA PORTA ACABADA!

COMENÇAM NOU CURS!