Tot marxa!

El nostre projecte marxa “viento en popa!”. Com ja vam exposar a la darrera entrada del blog, vam presentar els fòssils i vam descobir les eres geològiques de la Terra. Durant les darreres sessions de projecte hem començat a construir la nostra “piràmide” de les eres per tal de classificar els fòssils que vam investigar. 

 



També estam potenciant les nostres habilitats creatives durant les darreres sessions de cienciart en les quals hem dut a terme unes mandales i unes figures de pasta de sal. 












Per altra banda, des de fa ja un temps, tenim una planta a l’aula la qual cuidem entre tots. Així, ja que enguany no podem fer hort, prenem una mica de consciència referent a la cura de la natura des de la nostra aula. Així, entre tots vam traspassar la planta de cossiol per a què tingui més espai per a créixer. 

 


A llengües continuem practicant l’escriptura en majúscula mitjançant diferent activitats: 

  • Dictats de paraules.
  • Escriptura de paraules que duen o comencen per una determinada lletra i apareixen a una imatge. 
  • Dictats muts amb materials lúdics: a la pissarra digital se’ls hi mostra 8 dibuixos i han d’escriure amb diferents materials manipulatius les paraules que normalment comparteixen un so. Aquest cop la doble s: 







     Però també estam potenciant la memòria visual en l’escriptura i la lectura de paraules amb propostes com la que exposaré a continuació. A la pissarra digital amb suport PowerPoint els hi escric una paraula en majúscula amb algun tipus de dificultat ortogràfica com poden ser paraules amb h, amb b o v, t o d... Així ells ja es van fixant en com s’escriuen. La proposta consisteix en què ells visualitzen uns segons la paraula i seguidament, jo la cobreixo amb un requadre i ells copien al quadern la paraula vista. És una activitat molt interessant perquè estan duent a terme diferents processos a la vegada estan: llegint la paraula, memoritzant o fixant en la seva escriptura i l’estan escrivint, per a després, comprovar si els hi ha donat temps a captar totes les grafies. A més, començo amb una paraula curta d’una síl·laba i vaig augmentat el nombre de les mateixes per la qual cosa, poc a poc, s’incrementa el nivell de dificultat i es van motivant ja que cada cop els hi suposa un repte major. L’altre dia van arribar a es escriure: RENTAVAIXELLES!


Finalment, a matemàtiques continuem practicant amb les desenes i les unitats. Durant la darrera sessió vam fer una proposta amb peces. Tenien 9 unitats (cubs)  i 3 desenes (pals) que en total era un 39, amb ells vam investigar quants números diferents es podien representar amb el material del que disposaven. Així vam abordar la descomposició dels nombres, temàtica que continuarem treballant després de vacances. 

 



 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

JA TENIM LA PORTA ACABADA!

COMENÇAM NOU CURS!