Estrenam any amb les plantes!
Bon dia i millor any!
Hem començat la primera setmana amb mig grup de conferències i l’altre mig
a anglès com cada dilluns. Després ens vam retrobat a la nostra aula on vam
rebre una sorpresa:
Algú havia passat... no sabem molt bé si van ser els Reis d’Orient i el pare de Nadal. El cas és que els regals ens van encantar!
Cada activista va representar amb text i dibuix les seves vacances. Tot seguit va començar la gran batalla per acabar cada un/a amb una bolla d'un/a company/a a les mans, la qual van haver d'esbrinar qui era el propietari per tal que aquest pogués narrar les seves vacances.
La darrera sessió de dilluns va ser la de na Marieta on vam definir la paraula sipar. El primer verb (acció) dels nostres plafons!
Dimarts l’iniciarem amb una presentació de la reproducció de les plantes amb flor. Pas per pas, vam visualitzar que li ocorre a una flor de llimoner des de que surt fins que la llimona madura cau al terra i es podreix.
Seguidament, ells mateixos van representar aquest procés a la llibreta al seu gust i elegint l’arbre amb fruit que volien.
Després d’acabar amb aquesta feinada, va ser el moment d’estrenar els jocs que ens havien regalat: el monopoli junior i la jenga amb nombres però encara estam esperant que na Victòria ens munti els playmobils!
Com ja sabeu, vam concloure el
dimarts amb la reproducció vegetativa de les plantes y vau aportar el vostre
granet d’arena amb la lectura a casa.
Ahir vam començar la jornada amb
un qüestionari interactiu on havíem d’elegir la resposta correcta entre 2 o 3
opcions. Ho vam fer tan bé com a equip que no ens va sortir cap vegada la
pantalla d’error!
Un cop acabat el qüestionari
interactiu, vam començar l’elaboració d’una maqueta per tal de representar la
reproducció vegetativa de les plantes.
L’estam elaborant sobre una base
de cartró plomà el qual hem hagut de mesurar per a distribuir l’espai. Aquest
fet ens ha permès treballar la competència matemàtica tant pel fet de mesurar
com pel fet de repartir. Per primer cop, hem parlar del que és la divisió i
també la multiplicació.
Van ser molt enginyosos i no van
trigar en veure que les marques dels regles cada 5cm ens podien ajudar en la
nostra labor. Parlar de les 5 parts que necessitàvem en la maqueta ens va donar
peu també a introduir el concepte de fracció.
Contingut que treballarem!
En tornar de música, vam dur a
terme un dictat d’imatges on no només havíem d’escriure el nom de la flor que
apareixia a la imatge sinó que també el seu article.
Avui hem fet un recull dels
articles que tenim en català segons el seu gènere i nombre. També hem parlat de
l’article salat balear.
Seguidament, hem repassat la
numeració amb nombres més grans de 50 (i fins a 250) treballant les seqüències
del 2, el 3 i el 5. Els qui han acabat, han aprofitat els materials lúdics
matemàtics.
En tornar del pati, han continuat
donant forma a les seves maquetes. Avui han començat a mollejar plastilina en
forma d’estalons, esqueixos i rizomes.
I fins aquí el dia d’avui!
Pd: també hem començat un nou llibre de lectura “Les banyes de’n Cucarell”.
🥰 Gracies!
ResponEliminaGenial
ResponElimina😀
ResponEliminaGracias...🙂🙂
ResponElimina